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The Smashing Pumpkins、通算13枚目となるフル・アルバム『Aghori Mhori Mei』をリリース

2024.08.04


 
1988年にイリノイ州シカゴで結成され、「スマパン」の愛称でここ日本でも大人気のロック・バンド、The Smashing Pumpkinsがニュー・アルバム『Aghori Mhori Mei』をリリースしました。 バンドは現在、北米公演の真っ最中で、この秋にはラテン・アメリカでの追加公演も予定されているなど、インターナショナル・ツアーは大盛況となっている。
 

 
The Smashing Pumpkinsの通算13枚目となるアルバム『Aghori Mhori Mei』は、The Smashing Pumpkinsのオリジナル・メンバーであるJimmy Chamberlin、James Iha、Billy Corganの、あざやかで陰影のある復帰作だ。 この新しいアルバムは、ギター、ベース、ドラム、そしてスパイクするようなヴォーカルが支配していた90年代初期のバンドの規範を思い起こさせ、フロントマンのBilly Corganが10年前に始めた多作な熱の連鎖を引き継いでいる。
 
バンドは昨年、1995年の『Mellon Collie And The Infinite Sadness』と2000年の『Machina/The Machines Of God』の続編となる、広大で冒険的なロックオペラ『ATUM』の第3幕と最終幕をリリースしたばかりだ。 高く評価された野心的な3枚組アルバムの後、一息つくアーティストもいるかもしれないが、Billyはこの10曲入りの新作の作曲、プロデュース、レコーディングのためにスタジオに直行した。 相変わらず活力に満ちたソングライターであるBillyは、すぐに2024年の続編の制作を約束していたが、これはBillyの芸術の表現方法に対する慎重なこだわりの最新形と言える。 バンドはここ数年、大規模なツアー・スケジュールの中でありながら、『Aghori Mhori Mei』のレコーディングを終えたという。
 
この新しいアルバムを書くにあたって、「”もう家には帰れない (‘you can’t go home again)”というよく知られた格言に興味を持ったんだ」とBillyは言う。 「個人的にはその通りだと思ったが、とにかくやってみたらどうだろう? センチメンタルに後ろ向きに振り返るのではなく、むしろ前進するための手段として。成功と失敗のバランスの中で、1990年から1996年頃の私たちの音楽の作り方が、まだ何か啓示的なインスピレーションを与えるかどうかを確かめるために」。
 

 

 
The Smashing Pumpkins『Aghori Mhori Mei』
01 Edin
02 Pentagrams
03 Sighommi
04 Pentecost
05 War Dreams of Itself
06 Who Goes There
07 999
08 Goeth the Fall
09 Sicarus
10 Murnau
 
The Smashing Pumpkins release their new album Aghori Mhori Mei. The album comes amidst the band’s highly-successful international tour, which is currently in the middle of its North American run of shows with additional performances to follow in Latin America this Fall.
 
The Smashing Pumpkins’ thirteenth collection to date, Aghori Mhori Mei is a bruising and shadowy return to form from original Smashing Pumpkins members Jimmy Chamberlin, James Iha, and Billy Corgan. The new album harkens back to the band’s early 90’s canon; where guitars, bass, drums, and spiking vocals ruled, and continues the prolific hot streak frontman Billy Corgan kicked off a decade ago. Just last year, the band released the third and final Act of their sprawling and adventurous rock opera ATUM, a sequel to 1995’s Mellon Collie And The Infinite Sadness and 2000’s Machina/The Machines Of God. While some artists might take a breather after an acclaimed and ambitious triple album, Corgan went straight back into the studio to write, produce, and record this new 10-track body of work. As vital and vibrant a songwriter as ever, Corgan had quickly promised a 2024 follow-up on the horizon, which serves as the latest twist in Corgan’s careful commitment to how his art is presented. The band completed the recording of Aghori Mhori Mei amidst an expansive touring schedule across the last few years.
 
“In the writing of this new album I became intrigued with the well-worn axiom, ‘you can’t go home again’,” Corgan remarks. “Which I have found personally to be true in form but thought well, what if we tried anyway? Not so much in looking backwards with sentimentality but rather as a means to move forward; to see if in the balance of success and failure that our ways of making music circa 1990-1996 would still inspire something revelatory.”

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